جایگاه زنان در حرفه ی معماری
11
مهر

جایگاه زنان در حرفه ی معماری

جایگاه زنان در حرفه ی معماری

از اواخر دهه ۱۹۷۰، نظرسنجی هایی در مورد زنان در حرفه و نقش های رهبری مانند مهندسی معماری انجام شد. اعداد دلگرم کننده نبود. در سال ۱۹۵۸، ۱ درصد از معماران ثبت شده زن بودند. در سال ۱۹۸۸ این تعداد به ۴ درصد و تا سال ۱۹۹۹ به ۱۳.۵ درصد رسید. نظرسنجی AIA در سال ۲۰۰۶ از شرکت های معماری گزارش داد: “از اواخر دهه ۱۹۹۰، سهم زنان در نقش های رهبری در این حرفه همچنان در حال افزایش است. زنان مدیر و شرکا در شرکت ها از ۴ درصد در سال ۱۹۹۹ به ۱۶ درصد در سال ۲۰۰۵ چهار برابر شده است. ” (برگرفته از پایان نامه ROLE OF WOMEN IN ARCHITECTURE: PROFESSION & PRACTICES، به کوشش Journal of Architectural Education – Taylor & Francis, Ltd.) (سال ۲۰۱۰)

این جمله بسیار دلگرم کننده به نظر می رسد، اما در مقایسه با تعداد دانش آموزان دختر در مدارس معماری ایالات متحده، آمارها به همان اندازه دلگرم کننده نیست. بنابراین کمیته های زنان در معماری / زنان در طراحی نقش اساسی در افزایش تعداد زنان معمار و مدیران زن ایفا می کنند.

چندین مولفه AIA در سراسر کشور دارای گروه های زنان در معماری / زنان در طراحی هستند که برجسته ترین و فعال ترین آن ها در شیکاگو، بوستون، کانزاس سیتی و ویرجینیا است. کمیته هایی در فلوریدا، لوئیزیانا و تگزاس در سالهای اخیر به دلیل تلاش های مردمی معماران زن محلی ظهور کرده یا فعال شده اند. بسیاری از زمینه ها هنوز در تأسیس گروه هایی عقب مانده اند که می توانند به مربیان معمار داخلی کمک کنند تا در این حرفه پیشرفت کنند و بمانند. برخی ممکن است در ایجاد گروه خودداری کنند زیرا ممکن است احساس کنند که قبل از هر چیز معمار هستند و نباید دلیلی برای تمایز از همه معماران وجود داشته باشد.

 

قبل از خواندن این مقاله توصیه می شود مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

 

جایگاه زنان در حرفه ی معماری

شرایط فعلی زنان در معماری

داده ها نشان می دهد که امروزه تقریبا نیمی از دانشجویان برنامه های معماری در ایالات متحده زن هستند. این تعداد از دهه ۱۹۷۰ به تدریج افزایش یافته است. با این حال، تعداد زنانی که ثبت نام می کنند، به سطوح بالای مدیریتی دست پیدا می کنند ، شریک می شوند و شرکت های معماری خود را دارند، به همان میزان یا به نسبت یکسان مردان معماری خود افزایش نیافته است. در حال حاضر تنها ۱۷ درصد از معماران ثبت شده زن هستند.

 

شورای ملی تنوع AIA و اهداف آن در راستای حضور زنان در حرفه معماری

هدف AIA National حمایت از شبکه ملی و بین المللی زنان در این حرفه با هدف به اشتراک گذاشتن دانش، علایق، مشاوره حرفه ای و حمایت از توسعه نسل بعدی این حرفه است. زنان در گروه های معماری می خواهند همه متخصصان زن را درگیر کرده، به هم متصل کرده و از آن ها حمایت کنند تا بتوانیم مشخصات معماران زن را افزایش دهیم. به اشتراک گذاشتن و ترویج کار طراحی زنان؛ کشف مسیرهای جدید رهبری و از یکدیگر یاد بگیرند.

 

بیانیه ماموریت و اهداف

مأموریت کمیته زنان در معماری (WIA) افزایش زنده ماندن و دید زنان در معماری و صنایع مربوط به طراحی و ساخت و ساز است.

 

اهداف جهانی

توسعه و ارتقاء رشد زنان در این حرفه از طریق فعالیت های مداوم که منجر به راهنمایی، توسعه مجوزها و ایجاد فرصت های شبکه ای می شود که زنان معماری را قادر می سازد تا به تمام پتانسیل خود برسند.

ایجاد محیط رفاقت و همراهی برای زنان متخصص و دانشجویان و ایجاد فرصتی برای گفتگو در مورد موضوعات مورد علاقه زنان در جامعه طراحی.

یک پیشرفت طبیعی ایجاد کنید، از دانشجو تا معمار ثبت شده که رهبری را در این حرفه به ارمغان می آورد و به همه زنان معمار این توانایی را می دهد که به حرفه و جامعه بازگردند.

آموزش معماری به عنوان یک کاتالیزور برای توسعه جوانان یک ملت در نظر گرفته می شود که به شکل گیری صنعت و کشور کمک می کند. مشارکت زنان در آموزش معماری نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارد. فقدان مطالعات کافی در مورد مشارکت زنان در آموزش معماری منجر به درک نقش مشخص زنان در فرایند توسعه شده است. برای پر کردن این شکاف، من می خواهم مطالعه ای را برای زنان دانشجوی مقاطع تحصیلی و دیپلم که در ایالت هند تحصیل می کنند و در زمینه حرفه ای تمرین می کنند، انجام دهم. (برگرفته از پایان نامه ROLE OF WOMEN IN ARCHITECTURE: PROFESSION & PRACTICES، به کوشش Journal of Architectural Education – Taylor & Francis, Ltd.) (سال ۲۰۱۰)

علاوه بر این، مسائلی مانند چشم انداز اشتغال و میزان جذب زنان فارغ التحصیل نیز مورد بررسی قرار می گیرد. این پایان نامه برخی از یافته های مهم مربوط به مشارکت زنان در آموزش و تمرین معماری را برجسته می کند.

مطالعات در سراسر جهان نشان می دهد که زنان کمتر در رأس تیم معماری هستند، از کمک های مالی برای تحقیقات استفاده می کنند و اغلب نرخ انتشار فعالیت ها و پروژه های آن ها کمتر از همتایان مرد خود در زمینه معماری است. زنان در مراحل اولیه مشاغل آکادمیک خود و کسانی که بعد از وقفه به کار خود ادامه می دهند، نسبت به همتایان مرد خود نسبت به تأخیر در تحقیقات خود به ویژه آسیب پذیر هستند. زمینه های نهادی گسترده تر همراه با تمرینات علمی فردی ممکن است گزینه ها و فرصت های آن ها را از نظر معماری و حرفه معماری تعیین کند و در فشار زندگی کاری دیده می شود.

 

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]