ابزار های نصب کابینت - بخش دوم
16
مهر

ابزار های نصب کابینت – بخش دوم

ابزار های نصب کابینت – بخش دوم

در قسمت اول این مقاله ما به تعدادی از دستگاه ها اشاره کردیم که می توانستید با آن ها قطعات ام دی اف یا هر نوع چوبی را برش دهید.

دستگاه فارسی بر برای زمانی بود که می خواستید دو قطعه را به هم متصل کنید که برای آن قاب های عکس را مثال زدیم که چگونه به یک دیگر متصل می شوند.

و دستگاه لبه چسبان یا پی وی سی زن را گفتیم که می توانستید با آن ها لبه های کابینت را برای مقابله با رطوبت و زیبایی فراوان کابینت ها بچسبانید.

اکنون به سراغ ادامه وسایل می رویم تا بدانیم که چه دستگاه هایی برای کارگاه ها ضروری بوده و در روند کار به آنها نیاز خواهید داشت.

 

دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی

 

قبل از مطالعه ی بخش دوم این مقاله حتما بخش اول آنرا بخوانید.

 

ابزار های نصب کابینت – بخش دوم

دستگاه کمپرسور هوا (باد)

زمانی که شما در کارگاه از ابزار ها و دستگاه های پنوماتیکی استفاده می کنید باید این دستگاه را نیز در کارگاه خود در نظر بگیرید چون این دستگاه می تواند هوای فشرده شده برای این دستگاه ها را تامین کند.

اگر شما برای کارگاه خود که در آن با ام دی اف کار می کنید این دستگاه را می خواهید باید از حجم هوای ۵۰۰ لیتری استفاده کنید که این میزان برای کارگاه های ام دی اف کاری بسیار مناسب می باشد.

برای شما این سوال پیش آمده که چه دستگاه هایی با دستگاه کمپرسور هوا کار می کند می توان دو دستگاه ساده را مثال زد دستگاه های میخ کوب و منگنه کوب نیز با این دستگاه کار می کنند.

 

دستگاه دریل ستونی

این دستگاه را زمانی استفاده می کنند که می خواهند به صورت زاویه دار و دقیق یک قسمت را دریل کنند که در این صورت از این دستگاه استفاده می کنند.

این دستگاه همان طور که گفته شد می تواند به صورت زاویه دار نقطه ای را سوراخ کند و این به شما بستگی دارد که چه زاویه ای را انتخاب می کنید و این دستگاه به صورت دقیق این کار را انجام می دهد.

زمانی که شما می خواهید کار خود را دقیق انجام دهید و کار دریل عمودی شما بدون نقص باشد می توانید از این دستگاه را استفاده کنید.

یکی از ویژگی های مثبت این دریل ها میتوان میز مستحکم و موتور آن باشد که می تواند مدت زمان زیادی نسبت به دریل برقی و دریل شارژی کار کند و صد البته کار تمیز تر باشد.

 

دستگاه گازور زننده (گازور زن)

یکی از پر کاربرد ترین دستگاه های ممکن در کارگاه های کابینت سازی این دستگاه می باشد.

شما می توانید از این دستگاه به صورت بسیار مفید استفاده کنید و برای هر کارگاهی این دستگاه ضروری می باشد.

شما می توانید از این دستگاه برای زدن لولا های کابینت و یا لولا هایی را که از جنس فلز می باشد به کابینت متصل کنید.

می توان این گونه بیان کرد که لولای گازور ها انواع مختلفی را دارا می باشند:
  • درجه دار
  • آرام بند
  • شیشه ای

این لولا ها را می توانید نسبت به کاری که می خواهید انجام دهید و روی قطعات و تخته های چوبی متصل کنید.

 

دستگاه سوراخ کن (سوراخ زن)

شما می توانستید با دستگاه دریل ستونی تمام کار های سوراخ های گرد را انجام دهید با این تفاوت که با دستگاه سوراخ زن این امکان را خواهید داشت انواع مختلف سوراخ ها را در هر سطحی ایجاد کنید.

این دستگاه طوری طراحی شده است که بتوان با مته های متفاوت سوراخ های یک شکل و منظم را ایجاد کرد و آن چیزی که می خواهید را به وجود آورید.

شما می توانید با استفاده از این دستگاه اتصالات بین چوب ها و ام دی اف را انجام دهید و آن ها را سوراخ کنید که می توان از سوراخ زن الیت که یک نوع سوراخ زن می باشد نام برد که از معروف ترین آن ها می باشد.

 

دستگاه مکنده

این دستگاه همان طور که از نام آن مشخص است برای مکیدن گرد و خاک و نرمه چوب ها و خاک اره می باشد تا بتوان در زمان کار محیطی تمیز و پاکیزه را به وجود آورد بدون این که جایی کثیف شود و از مزیت دیگر آن این است که در هنگام برش بر روی میز کار از ریخته شدن خاک اره بر روی خطوط جلوگیری کرده و کار با سرعت بیشتری پیش می رود.

زمانی که شما از این دستگاه استفاده می کنید باعث می شوید که طول عمر تیغ های دستگاه های برش شما بیشتر شود و تیغ های برش عملکرد بهتری داشته باشند.

در زمان کار با دستگاه های چوب بری و برش کاری گرد و خاک و چوب اره بلند می شود و باعث می شود فردی که درون کارگاه است دچار مشکل تنفسی شود برای همین از این دستگاه های مکنده در کارگاه ها استفاده می شود تا گرد و خاک را مَکش کرده و تمام فضای کارگاه زیر خاک فرو نرود.

 

پیچ گوشتی شارژی، میخ کوب، منگنه کوب، دریل

شما وارد هر کارگاه کابینت سازی و مبلمان سازی شوید با این وسایل روبرو می شوید که روزانه به طور فراوان از میخ، پیچ و منگنه استفاده می کنند و می توان به این گونه بیان کرد که این اجزا می تواند اجزا جدایی ناپذیر این صنعت باشند.

در کار گاه های چوب بری به دلیل حجم بالای کار و تحویل سریع سفارشها از دستگاه هایی چون میخ کوب، دستگاه پیچ گوشتی شارژی یا برقی و دستگاه منگنه کوب استفاده می شود.

شما می توانید این دستگاه ها را در کارگاه های کوچک و کارگاه های بزرگ مشاهده کنید چون کاربرد بسیار زیادی دارند.

 

انواع گونیا، خط کش نجاری، زاویه سنج – ابزار نصب کابینت

از مهم ترین ابزار های موجود در کارگاه ها می توان به خط کش ها و گونیا ها اشاره کرد که وجود آنها در کار گاه ها بسیار ضروری می باشد.

شما برای اندازه گیری دقیق و برش های دقیق تر باید از این وسایل استفاده کنید.

زمانی که شما می خواهید فعالیت خود را در کار کابینت سازی یا مبلمان سازی و یا هر کاری مرتبط با چوب می باشد باید از ابزار کامل ئ دقیقی بهره ببرید و کار گاه شما باید کامل باشد تا در حین کار با مشکل مواجه نشوید تا ضمن اجرایی دقیق روند نصب و مونتاژ شما به تندی صورت بپذیرد.

شما در کار با محصولات چوبی می توانید از وسایلی چون پخ کن، انواه مختلف مته ها، سوراخ کن های مختلف، قطع کن ها و …استفاده بکنید.

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با مقاله ی ابزار نصب کابینت برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]