تمیزکاری خانه
18
اسفند

تمیزکاری خانه – بخش دوم

تمیزکاری خانه | ‌یک خانه تمیز مانند بهشت ​​است و همیشه آمدن به یک خانه تمیز خوشایند است. برای حفظ و تمیز نگه داشتن خانه شما تلاش زیادی لازم است اما مزایا و امتیازات خاص خود را دارد. اگر به طور منظم و م cleanثر تمیز کنید ، خانه شما همیشه به زیبایی خانه جدید به نظر می رسد. از نظر بهداشتی مهم است که در یک خانه تمیز زندگی کنید. در اینجا برخی از مزایای مهم و یا اهمیت تمیز کردن منظم خانه آورده شده است.

نظافت منزل یک کار بسیار چالش برانگیز است که همه ما باید مدتی آن را انجام دهیم. انگیزه اصلی تمیز و مرتب کردن مکان این است که آن را به یک مکان جذاب و آرام برای اقامت و استراحت در یک زمان اختصاص دهید. نکات سازماندهی مفیدی در دسترس است که وقتی قصد دارید مکان خود را تمیز و مرتب کنید بسیار مفید است.

تمیز کردن و سازماندهی باید به عنوان یک رسم انجام شود زیرا ماندن در یک خانه نابسامان و کثیف احساس آشفتگی و ناراحتی را از بین می برد. کنار گذاشتن مدتی برای انجام مراسم نظافت بسیار مهم است و همچنین باید اعضای خانواده خود را تشویق کنید تا به شما کمک کنند تا خانه را تمیز و راحت نگه دارید.

دکوراسیون منزل و اجرای دکوراسیون داخلی مسکونی

 

پیشنهاد نویسنده برای تمیزکاری خانه: تمیزکاری خانه – بخش اول

 

۱۶. زنان بیشتر از مردان وقت را برای تمیزکاری می گذرانند

یک زن متوسط ​​در طول زندگی خود ۱۲،۸۹۶ ساعت تمیز می کند ، و مردان به طور متوسط ​​۶،۴۴۸ ساعت تمیز می کنند.

 

۱۷. می توانید اسباب بازی ها را در ماشین ظرفشویی تمیز کنید

آیا می دانید می توانید اسباب بازی ها را در ماشین ظرفشویی تمیز کنید؟
به جای اینکه اسباب بازی های کثیف کودک خود را یکی یکی تمیز کنید ، آنها را در ماشین ظرفشویی بیندازید و اجازه دهید دستگاه کار شما را انجام دهد. وقت اضافی برای بازی با فرزندان و زمان کمتری برای تمیز کردن بعد از آنها! هنگام تمیز کردن اسباب بازی های کودک خود همیشه به توصیه های سازنده عمل کنید.

۱۸- دیزنی لند هر روز ۲۸۵۰۰۰ پوند لباسشویی می شوید

اگر تا به حال به دیزنی لند رفته باشید ، می دانید که تعداد زیادی از “اعضای بازیگران” در اطراف قدم می زنند. اما آیا می دانید آنها هر روز به طور متوسط ​​۲۸۵۰۰۰ پوند لباسشویی می شستند؟ ظاهراً ، نمایندگان دیزنی اظهار داشته اند که اگر ۵۲ سال هر بار یک بار را انجام می دهید ، فقط در این صورت به اندازه کارهایی که انجام می دهید تمیز می کنید! و این همه نیست – آنها همچنین حدود ۳۱۰۰۰ لباس در روز تمیز خشک می کنند!

۱۹. کانال های گرمایش و خنک کننده کثیف می توانند باعث بیماری و آلرژی شوند

اگر ناگهان بدون هیچ دلیل مشخصی احساس حساسیت یا مریضی شدید ، گرمای آلوده و مجاری خنک می توانند مقصر این امر باشند. آژانس حفاظت از محیط زیست توضیح می دهد که کمی گرد و غبار در این لوله ها طبیعی و تا حد زیادی بی ضرر است ، اما در برخی موارد کپک و بقایای دیگر ایجاد می شود و سلامتی شما را خراب می کند. متخصصان هنوز در تلاشند تا مشخص کنند که آیا تمیز کردن مجاری از بروز این مشکلات بهداشتی جلوگیری می کند یا خیر ، اما اکثریت موافقند که حذف قالب و سموم دیگر از لوله هایی که بسیار آلوده شده اند اقدامی هوشمندانه است.

پیشنهاد نویسنده برای تمیزکاری خانه: تمیز کردن کابینت

۲۰. آب سخت بیش از ۸۵٪ از خانوارهای ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد

آب سخت بیش از ۸۵٪ از خانوارهای ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد.
این مشکل اغلب در سینک ظرفشویی ها ، شیشه ها و دوش ها یا وان ها قابل مشاهده است. خوشبختانه ، رسوبات آب سخت به راحتی از بین می رود.

۲۱. خلا ها می توانند گرد و غبار ، باکتری ها و آلرژی ها را در هوا آزاد کنند

احتمالاً شما خلا vac خود را وسیله تمیز کننده اصلی خانه خود می دانید ، اما همانطور که مشخص شد ، این ممکن است بیشتر از فایده آسیب برساند. مطالعه ای که در مجله Environment Science & Technology منتشر شد ، ۲۱ وکویم مختلف – از نظر مارک ، قیمت و سن متفاوت – را آزمایش کرد و نشان داد که هر کدام از آنها مقداری گرد و غبار ، باکتری و آلرژی در هوا آزاد می کند. این آلودگی با جاروبرقی های قدیمی بسیار شدیدتر بود و آنهایی که به فیلترهای مناسب مجهز نبودند. بهترین راه برای جلوگیری از بازگشت گرد و غبار و گرد و غبار به هوای داخلی شما خرید خلاuum مجهز به فیلتر هوای ذرات (HEPA) با بازده بالا و تمیز کردن آن به طور منظم است.

۲۲. کنترل از راه دور ، صفحه کلید و کنترل کننده های بازی به تمیز کردن بیش از حد نیاز دارند

کنترل از راه دور ، صفحه کلید رایانه ، تلفن و رایانه لوحی اغلب توسط چند نفر از اعضای خانواده و مهمانان به اشتراک گذاشته می شود. در ۲۲ خانوار ، NSF مخمر و قالب را در صفحه کلید کامپیوتر ، کنترل از راه دور و کنترل کننده بازی ویدیویی و همچنین استافیلوکوک در دو مورد آخر پیدا کرد.

سطوح همچنین به رشد و تنوع باکتری ها کمک می کند. به گفته Chem-Dry ، به عنوان مثال ، یک فرش می تواند تا هشت برابر وزن خود را در گرد و خاک نگه دارد و ممکن است کثیف تر از یک خیابان شهر باشد.

همچنین می توانید از دستمال های ضدعفونی کننده برای تمیز کردن وسایل خود استفاده کنید ، به خصوص اگر در تماس با سطوح کثیف قرار گرفته باشند.

 

۲۳. آشپزخانه می تواند یکی از کثیف ترین اتاق های خانه باشد

بنیاد ملی بهداشت (NSF) دریافت که مناطقی که مواد غذایی در آنها ذخیره یا تهیه می شود نسبت به سایر مکان های خانه باکتری و آلودگی مدفوع بیشتری دارد. بیش از ۷۵ درصد اسفنج ها و پارچه های ظرف دار دارای سالمونلا ، E. coli و مواد مدفوع در مقایسه با ۹ درصد دستگیره های شیر حمام بودند.

سایر وسایل آشپزخانه که نیاز به نظافت مکرر دارند عبارتند از:

تخته های برش
قهوه ساز
یخچال و فریزر ، به ویژه مناطقی که با غذای نپخته و شسته نشده در تماس هستند
سینک ظرفشویی و میز آشپزخانه

در اینجا چند نکته برای تمیز نگه داشتن این نقاط وجود دارد:

از دستمال مرطوب ضد عفونی کننده روی شیر آب ، سطح یخچال و آشپزخانه استفاده کنید.
اسفنج مرطوب را در مایکروویو به مدت یک دقیقه گرم کنید تا باکتری ها از بین بروند.
اسفنج ها را در یک چهارم آب گرم با نصف قاشق چای خوری سفید کننده غلیظ خیس کنید.
حوله های ظرف را چند بار در هفته عوض کنید.
دستان خود را قبل و بعد از لمس یا دست زدن به غذا بشویید.

 

پیشنهاد نویسنده برای تمیزکاری خانه: طراحی داخلی منزل

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با تمیزکاری خانه برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]