انتخاب رنگ
17
اسفند

انتخاب رنگ مناسب برای خانه

انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون خانه | روش های زیادی برای زنده کردن خانه در هنگام بازسازی یا طراحی مجدد وجود دارد و رنگ آمیزی دیوارها یکی از آنهاست. برخلاف سرمایه گذاری در یک قطعه مبلمان بزرگ ، رنگ ارزان است و به راحتی قابل تغییر است. افزودن پس زمینه پررنگ به اتاق ، جذابیت و شخصیت بسیاری را به ارمغان می آورد. این یک تحول خیره کننده است که در مقایسه با سایر بازسازی ها فقط سکه هزینه دارد.

یافتن رنگ مناسب رنگ موضوعی جدی است. انتخاب سایه ای که برای اولین بار دوست دارید ، باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود تا بلافاصله کل فضای زندگی را دوباره انجام دهید. برای اطمینان از موفقیت در تغییر شکل بعدی خانه ، در اینجا چند نکته از متخصصان در مورد انتخاب رنگ مناسب رنگ آورده شده است. آنها عناصر سازنده تئوری رنگ و روانشناسی رنگ ، مراحلی را که باید در انتخاب رنگ بردارید و چند نمونه از رنگهای مناسب برای هر اتاق خانه را پوشش می دهند.

 

طراحی داخلی ساختمان و طراحی داخلی منزل

 

مبانی رنگ

قبل از اینکه وارد هر نقاشی واقعی شویم ، عاقلانه است که کمی بیشتر در مورد تئوری رنگ و روانشناسی رنگ بدانیم. تئوری رنگ چیزی است که شما ممکن است در کلاس هنر درباره آن بحث کرده باشید و روانشناسی رنگ ارتباط بیشتری با احساسات و رفتار شما دارد. هر دو نقش خاص خود را در طراحی داخلی شما دارند.

 

پیشنهاد نویسنده: استفاده از رنگ زرد در خانه

 

بسیاری از نظریه های رنگ در اطراف چرخ رنگ قرار دارند. بدون غواصی خیلی عمیق در اصطلاحات ، چرخ رنگ از چندین رنگ تشکیل شده است. از کلمه “رنگ” برای شناسایی خانواده های رنگی استفاده می شود. اینها رنگهای اصلی و ثانویه ای هستند که می شناسید: قرمز ، نارنجی ، زرد ، سبز ، آبی و بنفش و ترکیبات آنها. چرخ رنگی سنتی شامل دوازده خانواده رنگی است.

 

 

رنگ های نزدیک به هم روی چرخ به عنوان مشابه شناخته می شوند ، در حالی که رنگ هایی که در روبروی یکدیگر هستند مکمل نامیده می شوند. فاصله بین رنگهای روی چرخ تعیین می کند که تا چه اندازه آنها با هم تضاد دارند. به عنوان مثال ، جفت شدن قرمز و نارنجی یک ترکیب رنگی با کنتراست کم است ، اما قرمز و سبز با هم یک طرح رنگی با کنتراست بالا ایجاد می کنند.

به روشنایی یا تاریکی سایه مقدار رنگ گفته می شود. رنگهای مختلف از یک رنگ – از روشن تا نیمه تیره تا تیره – دور هم جمع می شوند و یک طرح تک رنگ ایجاد می کنند ، که می تواند یک ظاهر پیچیده برای یک اتاق باشد. اشباع میزان غالب بودن رنگ است و شدت آن درخشان بودن رنگ است و رنگهای خالص از رنگهای ترکیبی شدت بیشتری دارند.

انتخاب رنگ مناسب رنگ دقیقاً علم نیست. این به معنای شخصی شما متصل به رنگهاست ، جایی که روانشناسی رنگ به وجود می آید. گرچه بسیاری از شواهد روانشناسی رنگ حکایت دارند ، اما وقتی صحبت از طراحی داخلی می شود به اندازه تئوری رنگ قابل توجه است. دور از اینکه یک اختراع مدرن باشد ، روانشناسی رنگ از دوران باستان وجود داشته است که مصریان از رنگهایی در عمل درمانی استفاده می کردند که از آن به عنوان کروموتراپی یاد می شود.

روانشناسی رنگ با تغییر در درک یا خلق و خوی شما هنگام مشاهده رنگهای خاص سروکار دارد. اثرات رنگ ظریف اما قابل توجه است و باعث واکنش هایی می شود که هم فیزیولوژیک هستند و هم هیجانی. رنگ زبانی است که قدرت تغییر احساسات یا جلب توجه شما را دارد.

یکی از اصلی ترین توتم های روانشناسی رنگ ، دمای بینایی است که گروه ها رنگ ها را به گرم و سرد تقسیم می کند. گرم شامل قرمز ، نارنجی ، زرد و سرد شامل سبز ، آبی و بنفش است. رنگ های گرم معمولاً بازیگوشی بیشتری دارند ، باعث افزایش انرژی در اتاق و تشویق به مکالمه می شوند ، در حالی که رنگ های سرد آرام هستند ، باعث آرامش و تفکر عمیق می شوند. برای یک فضای زندگی که هر دو حالت را منتقل می کند ، سعی کنید تعادل سالمی بین رنگ های گرم و سرد برقرار کنید. اگر به دنبال رنگ لهجه در یک اتاق تک رنگ هستید ، رنگی را کمی گرمتر یا سردتر انتخاب کنید تا گروه رنگ اصلی را تکمیل کند.

رنگ اغلب یکی از اولین مواردی است که هنگام ورود به اتاق متوجه می شوید. این یک فرصت برای ایجاد یک جمله شخصی در مورد خودتان ، تأکید بر دکوراسیون منزل و همچنین نمایش شخصیت شما ایجاد می کند.

 

 

نحوه انتخاب رنگ مناسب

برای انتخاب رنگ های مناسب برای خانه خود ، باید وسایل موجود در هر اتاق را که دائمی در نظر می گیرید ، تهیه کنید. شما بندرت با بوم کاملا خالی شروع می کنید. شما دارای فرش ، کف چوب سخت ، یا کاشی ، همراه با کابینت ها یا شاید یک شومینه هستید.

کابینت های آشپزخانه یا سرویس بهداشتی ممکن است با کمترین دردسر رنگ آمیزی یا اصلاح شوند ، اما نصب کفپوش جدید کار زیادی را می طلبد. مراقب ویژگی های خانه خود باشید و از وسایل و لوازم جانبی فعلی خود الهام بگیرید. شما در این مرحله احتمالاً به قطعات مبلمان خود متصل هستید و جایگزین آنها گران است. بفهمید کدام سایه ها مکمل آنچه در حال حاضر دارید را می دهد. حتی می توانید از آثار هنری روی دیوارها ، فرشهای منطقه یا لهجه های دیگر رنگ مورد علاقه خود را بیرون بیاورید و آن را به دیوار بپاشید.

سپس باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید رنگ های متنوعی در یک فضای زندگی داشته باشید یا ترجیح می دهید یک طرح تک رنگ با سایه های متفاوت از یک رنگ باشد. همچنین باید از خود بپرسید که آیا در اتاقی که طراحی می کنید حال و هوای خاصی وجود دارد که می خواهید منتقل کنید. به عنوان مثال ، اگر فضای آشپزخانه ای فعال است ، در انتخاب رنگ های اشباع و شدید احساس راحتی کنید. اتاقهای آرام که در سایه های روشن تری غسل می شوند نباید دارای دیوارهای بسیار کم رنگ باشند. برای داشتن فضای آرام بیش از انبوهی از پاستیل ها ، که باعث می شود فضای اتاق بیش از حد روشن شود ، تلاش کنید. با این حال ، اگر رنگ های کمرنگ به خوبی انتخاب شوند ، به یک جلوه درخشان دوست داشتنی تبدیل می شوند ، با ساخت سفید یا سفید برای یک تزئین چشمگیر.

صحبت از روشنایی یک اتاق است ، همیشه بخاطر داشته باشید که منابع نور خود را در نظر بگیرید. نور طبیعی باعث می شود که رنگ ها بسته به زمان روز متفاوت ظاهر شوند ، اما نور داخلی نیز می تواند تأثیرگذار باشد. نور خورشید که از ویندوز شما عبور می کند ، واقعی ترین شکل از هر رنگی را که انتخاب کنید نشان می دهد. وقتی بیرون تاریک شد و به روشنایی داخل خانه اعتماد کردید ، لامپ های رشته ای زردها و سایر رنگ های گرم را برجسته می کنند ، در حالی که نور فلورسنت ، رنگ های آبی را از بین می برد.

اتمام های مختلفی وجود دارد که بر ظاهر رنگ نیز تأثیر می گذارد. اکثر مارک های رنگ در هنگام براق شدن ، براق ، نیمه براق ، ساتن یا مات به شما امکان انتخاب می دهند. شما همچنین می توانید رنگ ها را با براقیت های مختلف برای پایان بین آنها مخلوط کنید.

 

 

 

پس از اتمام براق توجه شما را به خود جلب می کند ، بنابراین می توان از آنها برای ایجاد ویژگی های معماری زرق و برق دار استراتژیک استفاده کرد یا به روشن شدن مناطق تاریک کمک کرد. همچنین رنگ با براقیت بالا مقاوم ترین گزینه در برابر لکه ها است. نیمه براق ، همانطور که حدس زده اید ، مرحله بعدی پایین آمدن از رنگ براق است. اتمام ساتن گرما و عمق را به یک فضا می رساند. رنگهای مات غیر بازتابنده هستند و باعث می شوند دیوارها صاف باشند و لکه های سطح را پنهان کنند. اگر در خانه ویژگی خاصی وجود دارد که می خواهید بر آن تأکید کنید ، آن را با یک لایه رنگ براق احاطه کنید. به همین ترتیب ، رنگ های مات جنبه های اتاق را که نمی خواهید در مرکز آن قرار بگیرند ، به حداقل می رسانند.

 

پیشنهاد نویسنده: طراحی داخلی مطب روانشناسی

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]