اشکال هندسی در دکوراسیون
19
آبان

اشکال هندسی در دکوراسیون

اشکال هندسی در دکوراسیون

شما هر خانه یا فضا و یا محیطی را در اختیار داشته باشید می توانید آن را به هر سبک و سلیقه ای طراحی کنید، در زمانی که شما شروع به چیدن وسایل در فضای داخلی را شروع می کنید می توانید با رعایت کردن نکاتی این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

یا این که شما از اشکال هندسی مختلف در قسمت هایی از فضا استفاده کنید که جذابیت دکوراسیون منزل و طراحی داخلی ساختمان را چند برابر سازد.

با این کار شما می توانید انرژی پنهانی که در فضا می باشد را به همه نشان دهید و برای خانه و فضای داهلی خود از خلاقیت خود استفاده کنید.

شما می توانید با استفاده از چینش وسایل هندسی گرفته تا سبک فضای داخلی که کلاسیک یا مدرن باشد استفاده کنید و همراه نکات مهم استفاده کنید تا بتوانید زیبایی و شیک بودن را به اطرافیان خود نشان دهید.

 

اشکال هندسی در دکوراسیون

پایه هندسی در خانه های مدرن

منظور از اشکال هندسی می توان به مثلث، مربع، مستطیل و دایره اشاره کرد که در دوران دبستان با آن ها آشنا شده ایم و می دانیم که چه اشکالی را می توانیم در چه محیطی به کار ببریم.

با اشکال هندسی شما می توانید علم ریاضیات مانند نقطه کانونی، نقطه مرکزی و بسیاری دیگر از علوم را در ریاضیات بر طرف کنید.

شما می توانید در دکوراسیون داخلی خانه خود از این اشکال استفاده کنید که برای شما زیبایی را چند برابر سازند.

زمانی که شما از این دانش و علم استفاده می کنید می توانید دیدگاه اطرافیان را با دکوراسیون خود بر هم بزنید و بازی با مانور ها و اشکال هندسی را به وجود آورید.

اگر شما می خواهید دکوراسیون داخلی فضای شما ساده باشد بهترین شکل می تواند مستطیل باشد که شما می توانید با خطوط صاف و ساده چیدمان خانه را ساده طراحی کنید.

زمانی که شما از مستطیل و خطوط صاف برای طراحی فضا استفاده می کنید باعث می شوید که فضای شما جدی و رسمی شود که بیشتر برای شرکت ها به کار گرفته می شود.

زمانی که شما از مربع استفاده می کنید، کسی که اشکال مربع را مشاهده می کند به صراحت و صداقت نیز فکر می کند چون این شکل نماد صداقت را در خود جای داده است.

مثلث همیشه با گوشه هایی که دارد این نماد ها را در خود جای داده است که مثلث می تواند نماد  حرکت، جهت و هیجان باشد، که این سه رکن را به محیط منتقل می کند.

 

انرژی و هیجان

اگر شما خانه خود را به صورت و سبک مدرن طراحی و دکوراسیون کرده اید، برای این که انرژی و هیجان را به آن هدیه دهید می توانید از اشکال مثلثی استفاده کنید.

اگر سالن پذیرایی شما به شکل ال می باشد و می هخواهید به صورت مدرن فضا را دکوراسیون کنید و همچنین به مبلمان های اسپرت علاقه دارید می توانید از کاغذ دیواری برای دیوار ها استفاده کنید که می تواند دارای طرح های هندسی باشد.

اگر شما فردی هستید که می خواهید خانه و فضای پر انرژی و هیجانی داشته باشید بهترین کار این می باشد که از شکل مثلث استفاده کنید تا به خانه شما انرژی را هدیه بدهد.

زمانی که شما از کاغذ دیواری با طرح اشکال هندسی استفاده می کنید باید به این دقت داشته باشید که طرح ها را ردیف به ردیف در کنار هم به صورت منظم بچسبانید.

 

اشکال هندسی دارای حجم

در خانه های مدرن و یا فضا های مدرن دیگر شما می توانید از اشکال مختلف چند گوشه استفاده کنید که به آن ها بُعد داشته باشند و یا می توانید از اجسام چند گوشه حجمی برای تزئین فضا استفاده کنید.

وسایل زینتی و تزئینی که به شکل های مختلف می باشند و یا حتی دارای شکل خاصی نیستند می توانید از آن ها در فضای داخلی مدرن استفاده کنید.

زمانی که شما از این اشکال برای دکوراسیون داخلی خود استفاده می کنید می توانید با این کار دید افراد را به آن جذب کنید و باعث جذابیت آن ها شوید، که کانون دید شما و اطرافیان در فضا باشد.

اگر شما می خواهید در فضای داخلی خانه تغییر چشمگیری ایجاد کنید می توانید از لوستر هایی با شکل های هندسی را تهیه کنید که این لوستر ها هم نورپردازی زیبایی را دارند و هم باعث جذابیت فضای داخلی نیز می شوند.

 

قاب های چند ضلعی

یکی از تزئیناتی که شما می توانید در هر خانه مدرنی مشاهده کنید قاب ها می باشند که با اشکال مختلف و اضلاع مختلف بر روی دیوار ها قرار گرفته اند.

در خانه های مدرن اگر دقت کرده باشید می توانید دیواری را مشاهده کنید که تماما با قاب عکس های مختلف پوشیده شده است، که صمیمیت و طیبایی خانه را چند برابر می سازد.

اگر شما دارای عرض کم در فضای داخلی می باشید، بهترین گزینه برای این این دیوار ها قاب هایی به شکل مستطیل می باشند که می تواند فضا را بزرگ تر نشان دهد.

زمانی که شما از قاب های مستطیل شکل استفاده می کنید همان طور که فضا را بزرگ تر نشان می دهد شما می توانید حس آرامش را از آن ها جذب کنید.

 

چگونه از اشکال هندسی در دکوراسیون استفاده کنیم؟

اشکال هندسی یکی از عناصر اصلی در طراحی داخلی هستند. آنها‌ می‌توانند برای ایجاد حس تعادل، وحدت و حرکت در فضا استفاده شوند. اشکال هندسی مختلف، مانند دایره، مربع، مستطیل و مثلث، هر کدام تأثیر خاص خود را بر دکوراسیون‌ می‌گذارند.

  • دایره: دایره شکلی کامل و یکپارچه است که نمادی از تعادل، وحدت و آرامش است. دایره‌ها اغلب در دکوراسیون داخلی برای ایجاد حس آرامش و راحتی استفاده‌ می‌شوند. آنها‌ می‌توانند در مبلمان، وسایل تزئینی، الگوها و حتی چیدمان فضا استفاده شوند.
  • مربع: مربع شکلی محکم و قوی است که نمادی از نظم، استواری و امنیت است. مربع‌ها اغلب در دکوراسیون داخلی برای ایجاد حس رسمیت و جدیت استفاده‌ می‌شوند. آنها‌ می‌توانند در مبلمان، وسایل تزئینی، الگوها و حتی چیدمان فضا استفاده شوند.
  • مستطیل: مستطیل شکلی بلند و کشیده است که نمادی از تعادل، تعادل و حرکت است. مستطیل‌ها اغلب در دکوراسیون داخلی برای ایجاد حس ظرافت و مدرنیته استفاده‌ می‌شوند. آنها‌ می‌توانند در مبلمان، وسایل تزئینی، الگوها و حتی چیدمان فضا استفاده شوند.
  • مثلث: مثلث شکلی تیز و پویایی است که نمادی از حرکت، هیجان و جهت است. مثلث‌ها اغلب در دکوراسیون داخلی برای ایجاد حس انرژی و پویایی استفاده‌ می‌شوند. آنها‌ می‌توانند در مبلمان، وسایل تزئینی، الگوها و حتی چیدمان فضا استفاده شوند.

 

راهکارهای ترکیب اشکال هندسی

برای ایجاد یک دکوراسیون خلاقانه و منحصر به فرد،‌ می‌توان از ترکیب اشکال هندسی مختلف استفاده کرد. ترکیب اشکال هندسی‌ می‌تواند حس تعادل، وحدت و حرکت را در فضا تقویت کند.

در اینجا چند نکته برای استفاده از اشکال هندسی در دکوراسیون داخلی آورده شده است:

  • به اندازه و نسبت اشکال توجه کنید: اشکالی با اندازه و نسبت مناسب‌ می‌توانند حس تعادل و وحدت را در فضا ایجاد کنند.
  • از اشکال هندسی در اندازه‌های مختلف استفاده کنید: استفاده از اشکال هندسی در اندازه‌های مختلف‌ می‌تواند حس حرکت و پویایی را در فضا ایجاد کند.
  • از اشکال هندسی در الگوها و ترکیبات استفاده کنید: استفاده از اشکال هندسی در الگوها و ترکیبات‌ می‌تواند حس خلاقیت و زیبایی را در فضا ایجاد کند.

 

نمونه‌هایی از استفاده از اشکال هندسی در دکوراسیون داخلی

در اینجا چند نمونه از استفاده از اشکال هندسی در دکوراسیون داخلی آورده شده است:

  • استفاده از مبلمان و وسایل تزئینی هندسی شکل:‌ می‌توانید از مبلمان و وسایل تزئینی هندسی شکل، مانند مبلمان دایره ای، میز و صندلی‌های مربعی یا مستطیلی، فرش‌های طرح دار هندسی و کوسن‌های طرح دار هندسی در دکوراسیون داخلی استفاده کنید.
  • استفاده از الگوهای هندسی در دیوارها، کفپوش‌ها و سقف‌ها:‌ می‌توانید از الگوهای هندسی در دیوارها، کفپوش‌ها و سقف‌ها، مانند کاغذ دیواری‌های طرح دار هندسی، پارکت‌های طرح دار هندسی یا سقف‌های کاذب با طرح‌های هندسی، در دکوراسیون داخلی استفاده کنید.
  • استفاده از چیدمان هندسی وسایل:‌ می‌توانید از چیدمان هندسی وسایل، مانند قرار دادن مبلمان به صورت دایره ای یا مربعی یا قرار دادن وسایل تزئینی به صورت منظم در قفسه‌ها، در دکوراسیون داخلی استفاده کنید.

با استفاده از خلاقیت و سلیقه خود،‌ می‌توانید از اشکال هندسی در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید و فضایی زیبا، خلاقانه و منحصر به فرد ایجاد کنید.

 

خواندن مقاله های زیر به شما توصیه می شود:

 

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۵]