چگونه لامپ، چراغ و آباژور مناسبی انتخاب کنیم؟
16
بهمن

انواع مختلف چراغ رو میزی یا آباژور برای خانه

اگر برای خرید یک لامپ جدید در بازار هستید ، یکی از اولین چیزهایی که ممکن است برایتان سوال باشد این است که کدام سبک برای شما بهتر است. با وجود تعداد زیادی سبک لامپ ، انتخاب یک مدل مناسب دشوار است.

برای کمک به شما در تعیین مناسب ترین نوع لامپ برای شما ، در این جا لیستی از ۹ سبک محبوب که هنگام خرید با آن روبرو می شوید آورده شده است. بیایید نگاهی دقیق به مزایا و معایب هر نوع لامپ و همچنین بهترین سبک برای هر یک از مناطق خانه خود بیاندازیم.

 

پیشنهاد نویسنده: نصب هالوژن ها و دیوارکوب های تزئینی

 

انواع چراغ برای خانه

۱. چراغ های بوفه یا Buffet Lamps

این لامپ به طور معمول باریک ، بلند و بیش از ۳۲ اینچ قد است. معمولاً از آن ها به عنوان نسخه بلند تر چراغ رو میزی یاد می شود و به گونه ای طراحی می شود که روی میز بوفه قرار دارد تا نور را به سمت پایین و روی میز تنظیم کند تا غذا روشن شود ، اما برای نورپردازی کل خانه شما نیز عالی است.

یکی از مزایای چراغ های بوفه شکل نازک آن است ، بنابراین فضای بسیار کمی را اشغال می کند. همچنین اگر ترجیح می دهید از این نوع لامپ ها روی میز غذا خوری خود استفاده کنید ، ارتفاع آن به این معنی است که سایه به اندازه کافی بلند شده است تا هنگام غذا خوردن مانع بازوها و ظروف غذا نشود. همچنین می توانید از این چراغ در دفتر خانه خود استفاده کنید ، جایی که فضای زیادی روی میز کار شما که قبلاً شلوغ شده است ، اشغال نخواهد کرد.

یکی از معایب آن این است که فقط یک نقطه کوچک از اتاق را روشن می کند ، بنابراین ممکن است نور کافی برای روشن شدن سایر مناطق خانه را نتاباند. بنابراین اگرچه روشن کردن میز بوفه یا چند سند روی میز کار شما بسیار مناسب است ، اما به عنوان منبع اصلی نور اتاق نشیمن بهترین گزینه نیست.

 

۲. لامپ های قوس یا Arc Lamps

لامپ های قوس دارای بدنه ای باریک و بازوی بلند قوسی شکل با سایه ای است که از بدن به سمت بیرون امتداد دارد. این موارد برای گوشه هایی که نور می تواند روی میز یا مبل قرار گیرد مناسب است.

یکی از مزایای این گزینه این است که فضای بسیار کمی را اشغال می کند ، و به دلیل قوس ، نورپردازی مناسبی را ایجاد می کند ، در عین حال بخش کوچکی از منطقه را اشغال می کند. این سبک از نور را می توانید در انواع طراحی های سنتی و معاصر پیدا کنید.

اگرچه شکل تزئینی و منحصر به فرد آن به عنوان یک لهجه عمل می کند ، اما یکی از اشکالات این لامپ این است که می توان آن را راحت تر از قطعه استاندارد از بین برد. به دلیل قرارگیری وزن و شکل آن ، این نوع لامپ ها مانند سایر لامپ های قابل مقایسه محکم نیستند. توصیه می شود این قطعه را در گوشه ای یا فضای خالی قرار دهید که احتمال واژگونی آن کمتر باشد.

 

۳. چراغ های سه پایه یا Tripod Lamps

لامپ های سه پایه به دلیل پایه سه پا معروف هستند. سخت افزار قابل توجه و صیقلی ظاهری منحصر به فرد و شیک ارائه می دهد. شکل منحصر به فرد آن می تواند عنصر معماری را به اتاق اضافه کند ، در عین حال نور کافی را نیز فراهم می کند.

این نوع لامپ ها برای یک اتاق نشیمن یا یک اتاق خواب که نیاز به نور اضافی است بسیار مناسب است. مزیت اصلی چراغ سه پایه این است که پایه روشنایی بسیار محکم و پایدار و همچنین عنصر طراحی منحصر به فردی را در خانه شما ایجاد می کند. این لامپ ها برای پرتاب نور روی کل اتاق طراحی شده اند.

یکی از اشکالات لامپ های سه پایه این است که سه پایه سطح پایه بیشتری را ایجاد می کنند ، بنابراین این لامپ ها فضای قابل توجهی را اشغال می کنند. این می تواند قرار دادن لامپ های سه پایه را در یک خانه از هم ریخته یا آپارتمان کوچک تر به چالش بکشد.

 

۴. چراغ های بازویی چرخشی یا Swing Arm Lamps

لامپ های بازویی تاب دار در اندازه ها و شکل های مختلفی وجود دارند و می توانند برای کف یا میز باشند. تنها تفاوت این است که لامپ های بازویی تاب دار می توانند مجهز به بازوی قابل تنظیم و کاربردی باشند.

این بازو را می توان برای رفع نیاز های خاص شما پیکربندی و جابه جا کرد. اگر برای اتمام یک پروژه به نور بیشتری از نزدیک نیاز دارید ، می توانید بازو را مانور دهید تا نقطه درست را روشن کند.

مزیت اصلی این سبک این است که می تواند بسیار متنوع باشد ، برخلاف سبک های دیگر که قابل تنظیم نیستند. این امکان را برای شما فراهم می کند تا نور خود را بیشتر از آنچه می توانید با انواع دیگر لامپ ها داشته باشید ، هدف قرار دهید.

از آنجا که این نور متمرکز است ، بیشتر آنها فقط یک منطقه کوچک را روشن می کنند ، نه کل اتاق را. اگر شما فقط به دنبال یک میز کوچک یا چراغ میز هستید ، این می تواند عالی باشد ، اما ممکن است یک چراغ کف بازوی تاب دار خیلی کسل کننده باشد و از مزایای قابل توجهی برای خانه شما برخوردار نباشد.

 

۵. لامپ های مشعل

Torchieres نوعی چراغ کف با بدنه ای بلند و سایه ای است که رو به بالا است و باعث ایجاد لومینسانس محیط در اتاق می شود. این سبک یکی از کلاسیک ترین و محبوب ترین انواع لامپ هایی است که امروزه در خانه ها پیدا می کنید.

این طرح در طیف گسترده ای از طرح ها موجود است ، اما یکی از محبوب ترین سبک ها مشعل شیشه ای رنگی “به سبک تیفانی” است که تضمین شده است که سبک ظریف شما را تکمیل می کند. یکی دیگر از گزینه های محبوب ، سبک مدرن شیشه مات است که برای دکوراسیون مدرن به خوبی کار می کند.

مزیت اصلی لامپ های مشعل این است که آنها به دلیل سایه رو به بالا که نور را از سقف و دیوارها برمی گرداند ، قادر به تأمین نور بیشتر از یک فانوس کف معمولی هستند. این لامپ ها به دلیل دامنه روشنایی اغلب می توانند به عنوان تنها منبع روشنایی در یک اتاق استفاده شوند. همچنین می توان ویژگی های خاصی از جمله نورگیر ها را برای انعطاف پذیری آن اضافه کرد و تنوع سایه های مشعل موجود باعث می شود تا این لامپ کاملاً با زیبایی طراحی مورد نظر شما مطابقت داشته باشد.

یکی از اشکالاتی که در لامپهای مشعل وجود دارد این است که – تقریباً مانند لامپهای قوسی – می توان آنها را به راحتی از بین برد. اگر بر روی یک مشعل به سبک تیفانی ریخته باشید ، این می تواند فاجعه بار باشد و شکسته شدن شیشه می تواند یک خطر ایمنی باشد. پیشنهاد می شود گزینه ای با پایه پایین تر و ضخیم تر پیدا کنید. سعی کنید مشعل خود را در محلی قرار دهید که به راحتی از آن عبور کند و اجازه ندهید بچه های حیوان خانگی یا حیوانات اهلی در نزدیکی لامپ باشند.

 

۶. چراغ های پیانو یا Piano Lamps

از یک لامپ پیانو به طور معمول برای کمک به روشن شدن نت و کلید های ارگ یک پیانو یا صفحه کلید برقی استفاده می شود ، اما به گونه ای طراحی شده است که از خیرگی لامپ جلوگیری می کند تا نوازنده از نور زیاد اذیت نشود.

این نوع لامپ ها در اندازه ها ، اشکال و طرح های متنوعی متناسب با نیازهای خاص پیانیست ها موجود است. با این حال ، همه آن ها به طور کلی ساختاری باریک با یک لامپ افقی و یک کاپوت دارند که تمام نور را به سمت پایین هدایت می کند. لامپ های پیانو با حداقل طراحی خود ، گاهی اوقات با بازوهای تاب دار همراه هستند تا در صورت لزوم ، نوازنده بتواند نور را حرکت دهد.

در حالی که در اصل برای نوازندگان ساخته شده اند ، این سبک چراغ همچنین می تواند به عنوان میز یا چراغ مطالعه کاملاً مفید باشد. از آن جا که نور این لامپ کم است و به سمت یک شی به سمت پایین هدایت می شود ، به خوبی روی میز کار می کنند یا برای رسیدن به یک کار خاص به شما کمک می کنند. اگر از آن برای مقصدی خاص مانند خواندن کتاب یا نواختن پیانو استفاده می کنید ، این امر سودمند است ، اما اگر می خواهید یک لامپ روشن کنید که کل اتاق را روشن کند ، نوع دیگری از لامپ های موجود در این لیست مناسب تر برای شما.

 

۷. چراغ های بازویی بوم یا Boom Arm Lamps

با ساختاری مشابه پایه های میکروفون که در استودیو های ضبط صدا مشاهده می کنید ، چراغ بازوی بوم یک وسیله مستقیم و بلند با بازوی قابل تنظیم قابل تنظیم است. بسیاری از این لامپ ها دارای یک سر گنبدی شکل هستند که لامپ را در خود جای داده است.

با داشتن بسیاری از ویژگی های کاربردی و خطوط مدرن و صاف ، این نوع محبوب لامپ ها ظاهری معاصر و در عین حال یکپارچه را به فضای شما می آورد. یکی از مزایای اصلی چراغ های بازویی بوم ، کاربردهای متنوع آنهاست. بازوی چرخشی را می توان مانور داد و نور را می توان به صورت عمودی و افقی تنظیم کرد.

یکی از معایب اصلی چراغ های بازویی بوم این است که می توانند ناپایدار و کمی لرزان باشند ، دقیقاً مانند دو سبک دیگر که در بالا ذکر شد. اگر این سبک مورد نظر شماست ، توصیه می شود مدلی پیدا کنید که دارای پایه سنگین تر یا بزرگ تر باشد که می تواند ثبات بیشتری ایجاد کرده و از واژگونی آن جلوگیری کند. این امر خصوصاً در صورت وجود حیوانات خانگی یا کودکان خردسال در اطراف آن وجود دارد.

 

۸. چراغ های Gooseneck

لامپ های Gooseneck در دو طرح مختلف موجود است: یک گردن انعطاف پذیر که می تواند در موقعیت های مختلف تنظیم شود و یک گردن فلزی ثابت با یک منحنی سنتی. شما می توانید هر دو لامپ میز و کف را به پیدا کنید ، و آن ها را برای بسیاری از کاربردها در دسترس و همه کاره قرار دهید.

مزیت اصلی این سبک لامپ این است که منحنی ، یا انعطاف پذیری گردن ، توانایی هدف قرار دادن نقطه روشنایی را برای شما فراهم می کند. آن ها برای میز ها یا چراغ های مطالعه در نزدیکی تختخواب شما بسیار مناسب هستند ، زیرا می توانید نور کافی برای خواندن کتاب را بدون بیدار کردن دیگران در اتاق دریافت کنید.

این موضوع ممکن است بزرگ ترین نقطه ضعف آن نیز باشد. از آنجا که تمام نور خود را در یک منطقه خاص متمرکز می کند ، بهترین انتخاب به عنوان منبع اصلی نور در اتاق نخواهد بود. برای روشنایی کل اتاق هنوز به لامپ یا چراغ دیگری نیاز دارید.

 

۹. لامپ های درختی یا Tree Lamps

لامپ های درختی یکی از متداول ترین انواع لامپ ها هستند که طیف وسیعی از طرح ها را شامل می شوند. چراغ درخت یک قطعه مشخص یک اتاق است و مجموعه ای از شاخه ها را ارائه می دهد که می تواند در بیش از یک جهت هدف قرار گیرد.

به طور معمول ، این سبک لامپ دارای یک پایه مرکزی است که چندین چراغ از جهات مختلف در شاخه های درخت منشعب می شود. اگر به روشنایی جهت دار یا محیط نیاز دارید ، این یک انتخاب خارق العاده است. به طور کلی ، شاخه ها قابل تنظیم و یا گردن غاز هستند که به شما امکان می دهد نور را به هر جهتی که می خواهید هدایت کنید. بسیاری از آن ها حتی به شما امکان می دهند فقط یک شاخه را روشن کنید.

این ویژگی ها چراغ درخت را تقریباً برای هر اتاق در خانه شما مفید می کند ، زیرا توانایی نورپردازی یک فضای بزرگ یا فقط یک نقطه خاص را دارد. همه اینها به نحوه قرارگیری و استفاده از آن بستگی دارد. یکی از معایب احتمالی آن این است که این لامپ ممکن است بزرگ باشد یا فضای بیشتری را اشغال کند. بعلاوه ، این سبک معمولاً در اندازه لامپ های میز کوچکتر موجود نیست.

 

جمع بندی

هر سبک ظاهری کمی متفاوت خواهد داشت و ممکن است عملکرد های مختلفی را داشته باشد ، اما همچنین متناسب بودن نور پردازی شما با بقیه دکوراسیون در خانه مهم است. چرا که تاثیر زیادی بر دکوراسیون منزل و طراحی داخلی منزل شما دارد.

 

پیشنهاد نویسنده: انواع لوستر و سقف آویز برای خانه، نور پردازی در دکوراسیون

 

پروژه های مرتبط با این مقاله که توسط شرکت دکوطرح طرح انجام شده است:

پروژه بازسازی منزل نئو کلاسیک

پروژه بازسازی – آبسو

ویدیو پروژه بازسازی مسکونی مهندس رنجکش

 

برای مشاوره ی رایگان می توانید با شماره های ۰۹۱۲۲۴۶۰۰۸۹ | ۰۹۱۲۱۴۷۱۸۴۷ به طور مستقیم تماس بگیرید.

نظرات خود را در ارتباط با این مقاله برای ما بنویسید.

موفق باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۶ میانگین: ۴.۳]